پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118935
معراجي‌ها نيازي به نسخه دوم ندارد / براي سرگرمي فيلم نمي‌سازم
تاریخ انتشار : 1393/06/29 11:57:17
نمایش : 1727
کارگردان معراجي‌ها گفت: براي سرگرمي فيلم نمي‌سازم و بدون شک معراجي‌ها هم حرفي براي گفتن دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پخش‌ سريال‌ "معراجي‌ها" به‌ کارگرداني‌ مسعود ده نمکي‌ و تهيه کنندگي محمود رضوي از شنبه 22 شهريور از شبکه يک سيما آغاز شده؛ در اين مجموعه 30 قسمتي، مهران رجبي، سيد جواد هاشمي و جمعي ديگر از هنرمندان مشغول به ايفاي نقش شدند و کارگرداني اين پروژه را مسعود ده نمکي عهده دار شد، به بهانه پخش اين مجموعه گفتگويي را با او داشتيم که بخشي از آن را در مصاحبه زير مي‌خوانيد.

آقاي ده‌نمکي وجه اشتراک سريال معراجي‌ها با نسخه سينمايي آن در چيست و چرا با توجه به مضمون قبل و بعد از جنگ در هريک از نسخه‌هاي آن، نام سريال تغييري نکرد؟

سريال"معراجي‌‌ها" به نوعي تداوم سرنوشت شخصيت‌هايي است که در نسخه سينمايي آن ديديم، اينکه مخاطب بداند در زمان جنگ چه اتفاقي براي آ‌ن‌ها افتاد و چه سرنوشت تلخي داشتند، برايم مهم بود؛ در واقع ما در نسخه سينمايي شخصيت‌هايي را معرفي کرديم که مردم با آن‌ها همذات پنداري کردند و در اين سريال باز همان شخصيت‌ها را مي‌‌بينيم که سال‌ها بعد از جنگ چطور زندگي مي‌کنند و چطور با آن‌ها رفتار شده است؛ ضمن اينکه همان نام جذابيت‌هاي خاصي را به دنبال خواهد داشت.
 
 
چقدر زمان مدنظر گرفته براي پخش معراجي‌ها را شما تاييد مي‌کنيد،‌ ترجيح نمي‌داديد در زمان و مناسبت ديگري روي آنتن رود تا مخاطب بيشتري را جذب کند؟

 وقتي فيلم سينمايي "معراجي‌ها" هم اکران شد، زمستان و زمان رکود سينما بود و خيلي‌ها مي‌گفتند بهتر است نوروز اکران شود تا ديده شود، اما شما شاهد تاثير اين فيلم بوديد و توانست ميليون‌ها نفر را به سينما بکشاند و با قهرماني‌هايش همراهي کند؛ مطمئنا سريال آن هم مخاطب ميليوني‌خواهد داشت، به ويژه اينکه بيننده تلويزيون با فراغ بال مي‌تواند بنشيند و سريال "معراجي‌ها" را تماشا کند. به نظر من سريال "معراجي‌ها" مانند نسخه سينمايي‌اش با استقبال خوبي همراه مي‌شود.
 
 به طور مشخص "معراجي‌ها" بازگوي چه وقايعي است؟  
 
در معراجي‌ها پاسخ به بعضي از پيشنهادات که برخي رسانه‌ها درباره جنگ و ضد جنگ مطرح مي‌کنند و نيز احترام به رزمنده‌ها به تصوير کشيده شده است.
 
 با توجه به اينکه شما سرپرست نويسندگان هستيد، طرح اوليه سريال با فيلم‌ فعلي چقدر تفاوت دارد؟
 
 طرح کلي و چهارچوب همان است که به شبکه ارائه کرده‌ايم، اما در نوشتن فيلم نامه ايده‌هايي را اضافه کرديم و همينطور برخي از ديالوگ‌ها سر صحنه تغيير کرده است.
 
چه تدبيري براي متفاوت بودن "معراجي‌ها" با ديگر آثار ساخته شده در دفاع مقدس انديشيده‌ايد؟
 

آن چيزي که شما در فيلم سينمايي معراجي‌ها ديديد، فضاي جديدي بود و اين مسئله در سريال "معراجي‌ها" بسيار بيشتر است، مثلا صحنه‌هاي تصوير برداري کار بسيار چشم نواز است و سکانس‌هاي زيادي داريم که با 8 دوربين تصويربرداري شده و از نظر تکنيک بي نظير است.
 
 تاکيد مديران شبکه بيشتر برروي چه مواردي بود؟
 
مسئولان شبکه مي‌دانستند من براي سرگرمي فيلم نمي‌سازم و "معراجي‌ها" هم حرفي براي گفتن دارد و مضمون آن شايد ايجاد حساسيت کند، با من همکاري کردند که اميدوارم در زمان پخش هم اين همکاري ادامه داشته باشد و سريال دچار آسيب نشود و خاطره خوشي از همکاري من با تلويزيون باقي بماند.
 
 با توجه به فعاليت شما در سينما و تلويزيون، بيشتر خودتان را کارگردان سينما مي‌دانيد يا تلويزيون؟
 
کارگرداني در هر دو بخش کارکرد خاص خود را دارد، درست است، معراجي‌ها دومين سريال من بوده که آن را براي تلويزيون ساخته‌ ام، اما هر کدام مخاطب خاص خود را دارد. در واقع هر کس حرفي داشته باشد دنبال گوشي براي شنيده شدن مي‌گردد و فرق نمي‌کند مخاطبش سينما باشد يا تلويزيون.
 
 متفاوت ترين بخش معراجي‌ها با ديگر آثار دفاع مقدس در چيست؟  
 
يکي از تفاوت‌ها در تعداد زياد بازيگران قديمي و جديد است. شما در اين سريال گروه زيادي از بازيگران طنز را مي‌بينيد که در خدمت يک مضمون ايدئولوژيک هستند و کار در عين طنز بودن تراژدي بالايي دارد. از طرف ديگر نوع چينش و تنظيم هنرورها و لوکيشن‌ها و ... به گونه‌اي است که سطح کار را از يک سريال الف معمولي بالاتر مي‌برد. جلوه‌هاي ويژه جنگ و همينطور مضمون فيلم‌ و جسارتي که در بيان نقد در آن بکار رفته از تفاوت‌هاي مهم اين سريال است.
 
 "معراجي‌ها 2" را مي‌سازيد؟
 
خير؛ چون پيامي که در سريال به مخاطب مي‌دهيم، کامل است و نيازي به نسخه دوم ندارند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html